sâmbătă, 23 februarie 2019

Nectaria, o dovadă vie că Sfinții lucrează împreună


Nectaria Munteanu, minunea care s-a născut cu o zi înainte de Prăznuirea Sfântului Ioan Rusul
„August 2016. Plecam plini de speranțe către prietenii noștri din Insula Eghina, Nea Makri și Insula Evia: Sfântul Nectarie, Sfântul Efrem Cel Nou și Sfântul Ioan Rusul. Dorința de a avea un copil ne-a îndreptat pașii către ei.” 

Așa începe un filmuleț pe care l-am filmat în Grecia, în urmă cu mai bine de doi ani, în pelerinajul făcut la Sfinții noștri dragi. Nu știam la vremea respectivă că imaginile vor fi cumva un preambul la ceea ce urma să trăim, o mărturie palpabilă a minunii care urma să se întâmple. Dar să o luăm cu începutul. Eu și soția mea ne doream foarte mult un copil. Eram deja căsătoriți de câțiva ani și totuși copilul întârzia să apară. La un moment dat, ne-am resemnat și am hotărât să facem toate demersurile pentru a înfia un copil. Am făcut cursuri, așa cum prevede legea și am devenit părinți adoptatori. Dar numai pe hârtie. Din cauza birocrației, durează destul de mult până poți într-adevăr, să adopți un copil. 

În biserica din Ghimicești ne-am rugat la trei sfinți și am simțit o chemare tainică 

În această perioadă eu și soția mea l-am cunoscut pe Sfântul Efrem cel Nou. Auzisem că e grabnic ajutător pentru naștere de prunci, așa că ne-am rugat lui să ne ajute. Am căutat să aflăm unde se află în România sfintele sale moaște și mare ne-a fost surprinderea să descoperim că, o părticică din ele se găsesc la biserica din Ghimicești, Vrancea un sat situat la patruzeci de kilometri de Focșani, orașul în care locuim. 


Icoana și racla cu Moaștele Sfântului Efrem, biserica Ghimicești, Vrancea
sursa foto: www.facebook.com/parohia.ghimicesti/
Am mers acolo, ne-am închinat Sfântului Efrem cel Nou și, împreună cu părintele paroh Vasile Dabija - un preot extraordinar și mare rugător către sfinți - am făcut rugăciuni pentru ca dorința noastră să se împlinească. La biserica din Ghimicești este multă sfințenie. 


Biserica Ghimicești, Vrancea
sursa foto: https://www.facebook.com/parohia.ghimicesti/
Acolo se găsesc Sfinte Moaște de la mai mulți Sfinți, peste treizeci. Ne-am închinat astfel, în aceeași biserică, la Sfântul Nectarie și la Sfântul Ioan Rusul. Și aș putea să spun că am simțit chemarea să-i vizităm pe toți trei acești Sfinți, la ei acasă. Și așa am plecat în Grecia, în pelerinajul despre care am pomenit. La Sfântul Nectarie, la Sfântul Efrem și Sfântul Ioan Rusul. 

File de pelerinaj 

Pe tărâm grecesc, ne-am rugat la acești prieteni care s-au sfințit prin viața lor, pentru a fi binecuvântați cu un copil. Am promis că dacă vom avea un băiețel se va numi Efrem, iar dacă va fi fetiță se va numi Nectaria. 

Și iată câteva frânturi din ceea ce s-a întâmplat și am spicuit din acest pelerinaj: 

Mănăstirea Sfântului Nectarie, Eghina
"La Mănăstirea Sfântului Nectarie din Insula Eghina găsești oameni din toate colțurile lumii, fiecare cu gândurile și dorințele sale. Odată ajunși la mănăstire, ne-am oprit și la mormântul Sfântului – aici, dacă pleci urechea, se aud uneori bătăi de toiag. Ne-am luat la revedere de la Sfântul Nectarie cu promisiunea că ne vom întoarce. 

Mormântul Sfântului Nectarie, Insula Eghina 
Ne-am continuat drumul spre Sfântul Efrem cel Nou. La Nea Makri, de cum intri în biserică, îl găsești pe Sfânt într-o raclă, așteptând parcă să-i povestești gândurile tale. 


Racla Sfântului Efrem cel Nou, Nea Makri, Grecia
Am mers apoi pe insula Evia - un alt Sfânt drag nouă ne primea cu dragoste în biserica sa. Ca și Sfântul Efrem cel Nou, Sfântul Ioan Rusul te așteaptă în raclă, parcă rugându-te să i te destăinui. Lângă raclă se află icoana cu daruri din partea celor care au fost ajutați de Sfânt. Am lăsat și noi acolo, inelul de logodnă”. 

(fragment din textul filmului făcut de noi, după pelerinajul din 2016) 

Racla Sfântului Ioan Rusul și icoana cu darurile lăsate de credincioși 
Nectaria s-a născut în ajunul zilei Sfântului Ioan Rusul 

Amintiri dragi nouă pe care le-am surprins și în imagini video. Un an mai târziu de la pelerinaj, cu doar o zi înainte de prăznuirea Sfântului Ioan Rusul, pe 26 mai 2017, avea să se nască Nectaria. Sfinții lucrează între ei, așa cum reiese și din Acatistul Sfântului Efrem cel Nou: tinerei care se închina la moaștele Sfântului Ioan Rusul i s-a arătat Sfântul Efrem. Așa credem că a fost și în cazul nostru. Mulțumim Sfinților pentru ajutorul dat! Anul acesta vrem să ajungem din nou la ei, în Grecia. Și, cine știe, poate vor mijloci pentru ca Nectaria să aibă un frate sau o soră! Doamne, ajută! 

Carmen și Daniel Munteanu, Focșani (februarie 2019)

P.S. Atașăm și filmulețul de câteva minute cu povestea Nectariei. El cuprinde secvențe video din pelerinajul nostru - nu știam la momentul respectiv că aveau să fie un preambul la minunea care urma să se întâmple. 

 

Un comentariu:

  1. Un articol deosebit și emoționant. Cu adevărat acești sfinți sunt mari făcători de minuni.

    RăspundețiȘtergere