marți, 5 mai 2015

Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să mă căsătoresc



sursa foto: aghiograf.blogspot.ro
I-am promis Sfântului Efrem cel Nou că voi face publice minunile sale si-l voi face cunoscut si altora daca ma va ajuta. Asa începe povestea mea de prietenie între mine şi Sfântul Efrem... Mărturisesc că nu auzisem prea multe despre Sfântul Efrem, dar iată cum am ajuns să-l cunosc. 

Am aflat de Sfântul Efrem cel Nou când mama mea s-a îmbolnăvit

La finele anului 2012, mama mea trecea printr-o operaţie foarte dificilă. O prietenă care a auzit prin ce trece mama mi-a dăruit o carte cu titlul „Noi minuni ale Sfântului Efrem”. Vă mărturisesc că mă rugam la Sfântul Nectarie şi la Sfântul Ioan Rusul în acea perioadă şi în sinea mea mă gândeam ce rost are să-l mai deranjez şi pe acest sfânt. Am pus cartea în bibliotecă şi acolo a rămas până în 2013, în octombrie, la un an de zile de când mama fusese operată. Între timp, mama l-a descoperit şi ea pe Sfântul Efrem şi mergea des la biserica din zona în care locuim, acolo aflându-se papucul Sfântului Efrem cel Nou. 

Îmi doream foarte mult să mă căsătoresc

În fiecare miercuri, la biserica noastră se face acatistul Sfântului. Acum sosise timpul să am eu nevoie de ajutor. Îmi doream foarte mult să mă casatoresc, să-mi întemeiez o familie. Aveam deja 36 de ani. Cunoşteam o fată la biserica unde mergeam mereu şi unde slujea părintele meu duhovnic. Ea venea de un an la aceeaşi biserica şi se spovedea tot la părintele meu. Îmi plăcea foarte mult de ea şi nu ştiam cum să mă apropii mai mult de dânsa.


Într-o zi a venit mama pe la mine şi mi-a dat o cărticică galbena cu Sfântul Efrem cel Nou. Se numea "Viaţa, minuni, paraclise, acatiste şi rugăciuni". Eu i-am zis mamei că nu o vreau pentru că am şi eu una, dar chiar nu aveam acea cărticică, nu ştiu ce-a fost în mintea mea atunci. Din pură curiozitate am luat acea cărticică să o răsfoiesc un pic, şi prima pagina pe care am deschis-o a fost chiar la rugaciunea a şasea, a celor ce vor să se căsătorească. Din acel moment, de când am citit acea rugăciune, Sfântul Efrem cel Nou şi-a facut loc în inima şi sufletul meu şi a început să facă parte din viaţa mea. 


Am început în fiecare zi să citesc acea rugăciune pentru căsătorie, dar voiam să aflu mai mult, începusem să citesc aproape toate cărţile cu mărturii despre minuni ale Sfântului. Vă mărturisesc că-mi dădeau lacrimile când citeam despre o minune a Sfântului. Apoi am început să citesc acatistele şi paraclisele Sfântului, pentru că simţeam nevoia de a mă apropia mai mult de el. De fata pe care o îndrăgeam atât de mult m-am apropiat cu paşi mărunţi și foarte timizi. Am început să mă rog Sfântului Efrem cel Nou tot mai mult. Îl rugam să mă ajute cu această fată, îl rugam să vină la mine şi să mă sfătuiască ce sa fac, chiar voiam să-l văd pentru că îl simţeam aşa de blând. Recunosc că aveam și clipe în care îl întrebam de ce nu mă ajută şi pe mine. 

Îmi doream foarte mult să-l văd pe Sfântul Efrem

Într-o seară după ce am venit de la un curs pe care-l urmam, foarte obosit, stăteam în sufragerie la televizor şi am adormit foarte repede. Am avut un vis. Se făcea că eu stăteam pe canapea şi dupa uşă, o voce caldă şi blândă mi-a spus aşa: „Ştiu că vrei să mă vezi, dar eu nu mă arăt ţie pentru că ţi-e frică de mine”. Am simţit că în acel vis cel care mi-a vorbit era chiar Sfântul Efrem cel Nou. 

De multe ori mi-am dorit să-l văd pe Sfânt, dar sincer vă spun,  îmi era frică, pentru că nu eram pregătit sufleteşte şi credinţa mea este puţină. 

Am rămas marcat de acel vis şi am început să mă rog şi mai mult. Mă trezeam la miezul nopţii şi citeam primul paraclis, la trei dimineaţa al doilea paraclis iar după-amiaza primul acatist, care îmi place mie, foarte mult. 

Anul trecut, chiar în seara când se lăsa sec de carne, căci începea Postul Mare am ieșit la o plimbare cu fata pe care o îndrăgeam foarte mult. Vă spun sincer că pe tot drumul parcurs alături de ea, m-am rugat la Sfântul Efrem cel Nou. La un moment dat am simțit că ne-a învăluit o mireasmă puternică, frumos mirositoare, fata spunându-mi că miroase a mir. Și mie îmi părea cunoscuta acea mireasmă. Atunci ploua foarte tare, era foarte rece, era începutul lui martie și era greu de crezut că miroase a flori pentru că acea mireasma ne-a însoțit cam 200 de metri iar dupa 10 minute de mers, ne-a învăluit din nou. Atunci mi-am amintit că am citit în cartea cu minunile sale, că Sfântul mai trece pe la cei care îl cheamă lăsând bună mireasmă prin jur. 

Acasa aveam de la mama într-o sticluță, puțin mir din Grecia, de la Sfântul Efrem. M-am dus direct la ea, am deschis-o și ce credeți? Am simțit fix aceeași mireasmă care ne-a învăluit atunci când ne plimbam. Atunci m-am rugat la Sfântul Efrem și i-am mulțumit pentru că știam că trăisem o minune. 


Sfântul Efrem cel Nou mi-a împlinit cea mai mare dorință a mea, să mă căsătoresc cu fata visurilor mele

Mărturisesc că pe toată perioada Postului Mare, de la început și până în prima zi de Paști, fata de care eram îndrăgostit m-a tot refuzat. Eram atât de trist și nu știam ce să mai fac, pentru că îmi plăcea foarte mult. Dar ușor, ușor, prin lucrarea Sfântului lucrurile au început să se așeze. Sfântul mi-a îndrumat pașii. Am comandat la o prietenă, pictarea a două  icoane cu Sfântul Efrem cel Nou,una pentru mine și una pentru ea. I-am dăruit-o cu mare bucurie, și i-am copiat pe suport audio, acatistul și paraclisul Sfântului. De câte ori aveam ocazia să vorbesc cu ea îi povesteam despre minunile Sfântului meu drag. Și ei îi plăcea foarte mult de Sfântul Efrem cel Nou și asta mă făcea foarte fericit, pentru că, practic, Sfântul a deschis o cale de comunicare între noi.

Când veneam la biserică, la citirea Acatistului Sfântului Efrem, în timpul slujbei îl rugam fierbinte si îi spuneam că mi-aș dori din tot sufletul, ca într-o bună zi să vină și ea alături de mine la acatist, și iată că Sfântul a făcut și această minune. 

Eram atât de fericit și totodată uimit că Sfântul face atâtea minuni cu mine, un păcătos, nevrednic de asemenea bucurii.În toata aceasta perioadă mă rugam enorm la Sfântul Efrem, cu lacrimi și tristețe îl chemam în ajutor, voiam din tot sufletul să mă căsătoresc cu fata de care eram îndrăgostit. Atunci i-am promis că dacă mă va ajuta, voi face publice minunile și ajutorul său pentru mine, că voi pune numele său primului copil pe care o să-l avem și că îl voi alege ocrotitor al casei noastre. 

Pe 20 aprilie anul trecut, în prima zi de Paști am avut o discuție cu Narcisa și am decis amândoi că ar fi bine să dăm o șansă relatiei noastre. Eram atat de fericit încât le împărtășeam tuturor bucuria și minunile pe care Sfântul Efrem cel Nou le făcuse cu mine. În mai puțin de cinci luni eram căsătoriți. 

La o luna si jumatate de cand după ce am început să fim prieteni am cerut-o în căsătorie pe Narcisa, iar în patru luni și jumatate, pe 26 octombrie, chiar de ziua Sfântului Dimitrie Izvoratorul de Mir ne-am cununat religios in fata Lui Dumnezeu. Asa cum i-am promis Sfântului l-am ales ocrotitor al casei si familiei noastre si o bucurie imensa am avut-o amandoi si chiar ne-au dat lacrimile cand, la slujba Sfintei Cununii, corul ne-a cântat Troparul Sfântului Efrem.

Mult ajutor ne-a daruit Sfântul Efrem, am luat examenul la cursul pe care îl urmasem, ne-a daruit nașii pe care noi chiar ni i-am dorit si ne-am rugat să-i avem, a rânduit să vizităm o mănăstire minunată, mănăstirea de la Sihăstria Rarăului, dar si multe alte bucurii. Acum ne dorim enorm să ajungem în Grecia la Nea Makri, la mănăstirea unde se află sfintele sale moaste, să ne închinam și să-i multumim Sfântului pentru tot ajutorul pe care ni l-a dat și ni-l dă mereu. 

Poate pentru unii „căutatori” de fantastic aceste întâmplari nu par a fi minuni, dar pentru noi sunt o binecuvântare din partea sfântului și asta ne întărește și mai mult în credința că iată, sfinții din ceruri, coboară și la noi și, cu blandetea si dragostea lor, ne mângâie in întristările noastre și ne ajută în nevoile noastre.

Am scris aceste minuni și pentru cei care doresc să se căsătorească, dar nu reușesc. Le spunem tuturor să nu deznădăjduiască și, cât pot de repede să cadă în genunchi si să-i ceara ajutor Sfântului Mare Mucenic Efrem,  mare făcător de minuni.

O, Sfinte Mare Mucenice Efrem, tu care ai primit cununa mucenicească și cu dragostea atât de mare pe care tu o porti pentru noi păcătoșii nu ne lasi în momentele grele ale vietii noastre pamantesti, ci pururea și pretutindeni esti lângă noi, cei care te chemam, cel care pentru mucenicia ta ai fost primit în Brațele Părintelui Ceresc gustând din dulceașa Raiului tu nu ne parasesti, ci mereu cobori pe pamant la cei care te cheama în ajutor, dăruindu-le o particica din Raiul cel Ceresc, prin minunile tale. Sfinte Mare Mucenice Efrem roagă-te împreuna cu noi Lui Dumnezeu si Maicii Domnului pentru iertarea păcatelor noastre. Amin.
Cu bucurie, Lucian si Narcisa, Galati 
13 ianuarie 2015

P.S. Nota editorului
Rugăciune pentru cei care vor să se căsătorească 
(extrasă din cartea Viaţa, minuni, paraclise, acatiste şi rugăciuni)

„Sfinte Mare Mucenice Efrem, tinerei care se rugase tie sa poata intemeia o familie, i-ai spus in vis: Te voi ajuta sa fii alaturi de cel pe care il vrei”. Si cuvantul tau s-a adeverit, caci tanarul pe care il iubea, a cerut-o si a luat-o de sotie. Stiind aceasta, si vazand grabnicul tau ajutor, avand si eu dorinta de a purta crucea casatoriei, te rog sa ma ajuti, sa gasesc perechea potrivita, alaturi de care sa infrunt marea vietii acesteia. Ajuta-ma, Sfinte Efrem, sa fac alegerea cea buna, pentru ca nunta mea sa fie binecuvantata de Dumnezeu. De multe ori ispita singuratatii mi-a ranit inima, de multe ori diavolul deznadejdii ori al desfranarii a lovit in poarta sufletului meu. Fereste-ma, Sfinte, de tot raul; fereste-ma de o alegere gresita; fereste-ma de minciuni, de rautate, de desfrau. Sa nu ma insele frumusetea cea degrab trecatoare, ci sa caut mai ales frumusetea sufleteasca. Sa nu ma orbeasca dragostea patimasa, nici sa nu ma biruie patimile si poftele. Lumineaza-mi mintea sa nu alerg dupa averi pamantesti, ci sa caut mai ales bogatia duhovniceasca. Mintea mea este nepriceputa si slaba, izbaveste-ma, Sfinte, cu rugaciunile tale,de neputintele care ma apasa. Daruieste-mi intelepciune si rabdare. Lumineaza-mi mintea sa alerg la spovedanie ori de cate ori umbra pacatului va tulbura mintea mea, mai inainte ca gandul murdar sa devina fapta. Sfinte Efrem, roaga-te lui Hristos Dumnezeu pentru mine, daca-mi este de folos spre mantuire sa port crucea casatoriei, sa se intample aceasta spre slava lui Dumnezeu. Iar daca imi este mai de folos sa duc mai departe crucea singuratatii, ajuta-ma sa rabd fara sa cartesc. Iar de va fi voia lui Dumnezeu sa ajung sa imi intemeiez o familie, ajuta-ma, Sfinte, aceasta sa fie prilej pentru a multumi lui Dumnezeu in fiecare zi. Si roaga-L pe Hristos Dumnezeu ca la vreme potrivita, sa-mi daruiasca, copii credinciosi si sanatosi, care sa duca o viata curata si sfanta.”

6 comentarii:

  1. Doamne ajura! Doamne,
    dă-mi seninătatea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba,
    curajul de a schimba lucrurile pe care pot să le schimb,
    şi înţelepciunea de a şti să le deosebesc.
    valerian.liviu@yahoo.com
    valerian.liviu23@gmail.com
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere