miercuri, 20 februarie 2019

“Dacă îmi tămăduiești copilașul, voi da mărturie despre minunea înfăptuită!”


Mănăstirea Buna Vestire din Nea Makri, unde se află Sfintele Moaște ale Sfântului Efrem cel Nou
sursa foto: www.trip2athens.com

În luna mai 2017 ajungeam pentru prima dată în Grecia, la Nea Makri, la Sfântul nostru drag, Efrem cel Nou, dar și la Sfântul Nectarie și Sfântul Ioan Rusul. Un pelerinaj mult dorit și așteptat, unde ne-am rugat, printre altele, ca Sfântul Efrem să mijlocească pentru apariția unui nou copilaș în viața noastră. 

Eram din păcate, părinți de îngeri, întrucât primii noștri copii, gemeni, se stinseseră în urmă cu aproape un an de zile: băiețelul încetase din evoluție la douăzeci și cinci săptămâni de sarcină, iar fetița noastră, botezată Maria Antonia pierduse lupta cu viața după patru luni și zece zile de chin, când organismul ei firav, cu multiple complicații medicale, a cedat. 
Sfânta Teodora de la Sihla
Am aflat că sunt însărcinată chiar de Sfânta Teodora La nici trei luni de la pelerinajul făcut în Grecia, chiar în ziua praznicului Sfintei Teodora de la Sihla (7 august), primeam o veste minunată: eram din nou însărcinată! Am știut atunci că rugăciunile ne-au fost ascultate și că Sfinții noștri dragi ne sunt alături, întrucât eu personal venisem din Grecia cu gândul că vom fi din nou părinți și totul va fi bine de data aceasta. A urmat o perioadă fericită pentru noi, în care ne-am pus nădejdea în Bunul Dumnezeu și Maica Domnului (precum și în Sfântul Efrem cel Nou și în ceilalți Sfinți cărora ne-am rugat), că vom avea un copilaș sănătos. 

Teodora Ioana, minunea care s-a născut la 25 de săptămâni 

Lunile de sarcină s-au scurs cu repede, fără probleme, până într-o seară, pe 28 decembrie 2017, când din senin s-a declanșat travaliul. Era mult prea devreme pentru naștere, abia împlinisem douăzeci și cinci de săptămâni de sarcină. Și totuși, în ciuda rugăciunilor fierbinți pe care le-am făcut toată noaptea pentru a se opri travaliul, a doua zi, în jurul prânzului, Dumnezeu a hotărât altfel: minunea noastră Teodora Ioana a venit pe lume. Cântărea doar 800 de grame și măsura 35 cm. 

După naștere, Teodora a fost în stare foarte gravă 

Verdictul primit la naștere și confirmat în zilele imediat următoare a fost devastator: copilul era în stare foarte gravă, cu șanse de supraviețuire de nici zece la sută, cu risc enorm de multiple complicații care ar fi putut să o afecteze pentru tot restul vieții. Era intubată, adică menținută în viață cu ajutorul aparatelor și hrănită artificial prin gavaj. Este greu de descris în cuvinte drama pe care am trăit-o atunci, deoarece pentru noi coșmarul părea că se repetă, având în vedere că mai trecusem o dată prin asta cu prima fetiță, cu doar un an și jumătate în urmă, iar sentimentul era copleșitor... Nu ne rămânea decât rugăciunea și trăiam cu nădejdea că Bunul Dumnezeu va avea alt plan cu noi și cu copilul nostru de această dată. 

M-am gândit la Sfântul Efrem la scurt timp după ce am născut 


Încă din primele zile de viață ale fetiței noastre gândul mi-a zburat la Sfântul Efrem cel Nou, cunoscut drept mare tămăduitor și grabnic ajutător. L-am chemat mereu în ajutor, iar prima minune din partea Sfântului nu a întârziat prea mult: chiar pe 03 ianuarie 2018, când se pomenește “Aflarea moaștelor Sfântului de către Maica Macaria”, copilașul nostru a început să tolereze și să digere alimentația, adică să mănânce lapte matern, până atunci fiind hrănită exclusiv prin perfuzii, cu glucoză. 

După ce Teodora a făcut displazie pulmonară, am început să citesc Acatistului Sfântului Efrem timp de 40 de zile 

Deși era cât de cât stabilă, la jumătatea lunii ianuarie, a venit vestea cu adevărat dramatică: fetița începea să dezvolte o boală cronică de plămâni (displazie bronho-pulmonară), inerentă în cazul prematurilor atât de mici, care nu au plămânii dezvoltați la naștere, maladie pe care sperasem din răsputeri să o evităm (din păcate, eram familiarizată cu diagnosticul de la prima fetiță, căreia această boală îi fusese fatală). De regulă, copiii ce suferă de această afecțiune nu reușesc să respire singuri, fiind ventilați mecanic (respirație artificială), ceea ce le afectează grav starea de sănătate și ajung să fie dependenți de oxigen câteva luni sau chiar ani, în cazuri severe. 

În disperare de cauză, am început să mă rog Sfântului Efrem cel Nou, am simțit că trebuie să îi citesc Acatistul timp de patruzeci de zile și să o ung pe fetiță cu ulei de la candela Sfântului, în toată această perioadă. Și atunci a venit promisiunea mea. I-am spus Sfântului Efrem: “Dacă îmi tămăduiești copilașul, voi da mărturie despre minunea înfăptuită!” Iar ajutorul Sfântului nu s-a lăsat prea mult așteptat: chiar la jumătatea canonului, fetița noastră a fost detubată, după cincizeci și două de zile în care fusese dependentă de aparate! 

Poate mulți nu înțeleg imensitatea acestei minuni – ea reprezintă granița dintre rău și bine, dintre imposibil și posibil, dintre moarte și viață. 

Două luni mai târziu am ajuns cu Teodora acasă 

Din ziua aceea, lucrurile au luat o întorsătură frumoasă, copilul evoluând favorabil (plămânii ei se vindecau frumos, după spusele medicilor), astfel că două luni mai târziu eram pentru prima dată acasă, împreună cu puiul nostru. Sunt convinsă că Sfântul Efrem cel Nou a vegheat asupra ei neîncetat, așa cum l-am rugat, și ne-a ajutat să ieșim din spital, cu fetița noastră sănătoasă, ajutând-o să depășească toate momentele critice. Și în prezent Sfântul Efrem ne ajută neîncetat, îl simt aproape, iar de fiecare dată când se apropie un control medical mă rog lui să aflăm vești bune și o ung pe Teodora cu ulei adus de la candela lui din Grecia și totul este bine. 

Așa s-a întâmplat de curând în cazul controlului oftalmologic, de exemplu, de care îmi era teamă, întrucât majoritatea prematurilor de grad trei, cum a fost și ea au probleme de vedere. 

Astăzi avem un copil perfect sănătos și voios, o minune, și îi mulțumim Sfântului Efrem cel Nou pentru tot ajutorul primit. Slavă lui Dumnezeu întru Sfinții săi minunați! 

Luiza Moise, București (februarie 2019)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu