marți, 26 februarie 2019

„Merită să suferim și noi puțin din iubire pentru Hristos!”



De când a poposit în casa mea, Sfântul Efrem cel Nou este pentru mine un prieten de nădejde, care mă ajută indiferent ce problemă aș avea, dacă e voia Tatălui Ceresc. 

Când am o suferință, mă vindecă, dacă am un necaz, mă ajută, când vreau să plec la un drum lung, mă ocrotește și călăuzește, când pierd sau nu găsesc ceva, mă luminează și îndrumă. El m-a învățat și mi-a arătat cât este de puternică rugăciunea! 

Câtă pace și liniște ai în suflet atunci când îți încredințezi problemele Tatălui Ceresc și ceri ajutorul Sfinților pentru rezolvarea lor! De câte ori se abat furtuni sau necazuri asupra mea sau a celor dragi mie, mă liniștește, îmi dă încredere și ajutor. 

Îl chem pe Sfântul Efrem cel Nou în ajutor, de câte ori trec prin suferințe 

Cum aș putea să-i mulțumesc pentru multele vindecări și alinări ale diferitelor suferințe? De multe ori, îmi venea greu să îi cer ajutorul știind cât a suferit pentru Hristos. Chiar el spune, așa cum stă scris în Acatistul său: „Merită să suferim și noi puțin din iubire pentru Hristos.” În timpul suferințelor, îi ceream sprijinul spunându-i: „Dacă e voia Tatălui Ceresc, ajută-mă, Sfinte Efrem, iar dacă nu, întărește-mă și dă-mi putere să rabd!”, știind că suferințele sunt o urmare a păcatelor noastre, ori o încercare de la Bunul Dumnezeu. El ne dă încercarea și tot El ne dă puterea de a o duce. 

Am căutat să-l fac cunoscut pe Sfântul Efrem și altora. Le-am vorbit despre acest mare mucenic și grabnic ajutător. Am cumpărat iconițe, acatiste, diferite cărți pentru probleme specifice („Sfântul Efrem cel Nou – ocrotitorul familiei și al celor aflați în nevoi”, „Sfântul Efrem cel Nou – dăruitor al credinței și al înnoirii lăuntrice” etc.) sau cărți cu minunile sale. Le-am dăruit celor care au credință și cunosc puterea rugăciunii. M-am bucurat enorm când unele persoane mi-au mărturisit ulterior cât bine le-a făcut acest Mare Sfânt, cum le-a ajutat și cum și-a făcut simțită prezența, printr-un puternic miros de mir. 

Trebuie să ai credință – ce nu e posibil la oameni, e posibil la Dumnezeu! Dacă ne-am ruga mai mult, dacă am mulțumi lui Dumnezeu mai des pentru tot ceea ce ne dă, viața noastră ar fi alta. 

Silvia, Baia Mare (februarie 2019) 

Un comentariu: