luni, 25 februarie 2019

Mireasma de flori prin care Sfântul îți șoptește: „Sunt aici!”

Racla Sfântului Efrem de la Biserica Sfântul Mina și Sfântul Efrem cel Nou, Lorraine, Québec, Canada

Pe 11 septembrie 2013 am făcut primul atac de panică și mai multe crize de anxietate. Noi locuim de ani buni în Canada. La început de octombrie, în apropierea sărbătorii Sfintei Cuvioase Parascheva am început să caut prin casă o carte în care știam că era Acatistul Sfintei. În timp ce căutam, am găsit o altă carte, una cu Sfântul Efrem cel Nou. O primisem de la o prietenă care se întorsese din România și o pusesem de-o parte. 
Sfântul Efrem cel Nou
Sfântul Efrem cel Nou m-a scăpat de crizele de anxietate 

Până atunci, eu nu mai auzisem de Sfântul Efrem. Așadar m-am apucat să o citesc și, din clipa aceea, am simțit că nu o mai puteam lăsa din mână. La aproximativ două zile după ce am început lectura, am început să mă simt tot mai bine. Am realizat prin urmare, că Sfântul a făcut o minune cu mine. 

Din raclă a ieșit o mireasmă de flori foarte puternică 

Mănăstirea Sfântului Efrem din Nea Makri, Grecia
Un an mai târziu, în vară, am plecat cu soțul meu în Grecia, la Nea Makri, la Mănăstirea Sfântului Efrem cel Nou. Îmi doream foarte mult și m-am rugat să avem și noi un odor al Sfântului, la o biserică sau o mănăstire din Canada. Sfântul Efrem mi-a îndeplinit dorința și maica Macaria cea tânără (deci nu maica Macaria cea care a descoperit Sfintele Moaște, trecută la Domnul pe 23 aprilie 1999), care se îngrijește de Moaștele Sfântului Efrem ne-a dăruit un papucel sfințit. Am cumpărat și o icoană cu Sfântul, pe care am vrut să o sfințesc la racla lui. 

Racla Sfântului Efrem, Nea Makri
În momentul în care am atins icoana de racla Sfântului Efrem și i-am spus în rugăciunea mea: „Sfântule drag, am venit să sfințești icoana aceasta”, din raclă a ieșit o mireasmă de flori atât de puternică, încât am simțit că mi-a tăiat respirația. 

După ce ne-am întors acasă cu papucelul, soțul meu i-a făcut o raclă, pe care am dus-o la Mănăstirea "Acoperământul Maicii Domnului" din Wentworth, lângă Lachute, la o distanță de 70 km de Laval, unde locuim noi. 

Sfântul Efrem ne-a făcut multe bucurii 

Într-o zi, când eram amândoi la masă, soțul meu mi-a zis că el niciodată nu va simți mirosul Sfântului, pentru că este un păcătos. În momentul în care a terminat de spus acest lucru, amândoi am simțit mirosul Sfântului Efrem. Era aceeași mireasmă florală pe care am simțit-o la mănăstirea sa din Grecia. 

Pentru că-l iubim, Sfântul Efrem a venit mai aproape de noi, în Canada 

În 2016, m-am rugat din nou la Sfântul Efrem cel Nou, ca să fie cumva prezent și în biserica din Lorraine, unde mergem noi, duminică de duminică. Am făcut demersuri la Mănăstirea Sfântului Efrem din Nea Makri și în seara de Florii am primit răspuns că maicile sunt de acord să ne sfințească un epitrahil sau doi papucei. Am comandat la o mănăstire din România epitrahilul, doi papucei și o perniță pe care era chipul Sfântului, brodat. 

Mănăstirea "Buna Vestire" din Nea Makri, Grecia, unde se află Moaștele Sfântului Efrem
Când am ajuns la mănăstirea din Grecia, maica Macaria ne-a spus inițial că va putea pune în racla Sfântului Efrem timp de 40 de zile, ori epitrahilul, ori papuceii. Nu m-am descurajat. Știam că dacă e voia Sfântului Efrem vor fi sfințite toate. Așa mă rugasem eu, cu stăruință. La scurt timp, maica a revenit asupra deciziei și le-a pus pe toate în Sfânta Raclă. 

Mormântul Sfântului Efrem din Nea Makri, Grecia
Toate odoarele sfințite sunt acum în Canada, la biserica ortodoxă din Lorraine. La puțin timp, tot pentru aceeași biserică am primit de la un călugăr din România, o părticică din Sfintele Moaște ale Sfântului Efrem cel Nou. Dovada că Sfântul ne iubește. Și ca să avem bucurie și mai mare, Preasfințitul Ioan Cassian, Episcopul Ortodox Român al Canadei a fost de acord să primim ca al doilea hram al bisericii, pe Sfântul Efrem cel Nou. 

Pentru mine, toate acestea sunt doar minuni. În toamna trecută, am trimis Maicii Macaria de la Nea Makri câteva poze cu racla pe care am făcut-o la noi la biserică, în cinstea Sfântului Efrem. Persoana care i-a dăruit maicii fotografiile mi-a mărturisit că în momentul în care le-a văzut, le-a sărutat, le-a strâns la piept și a plâns. La fel ca predecesoarea sa, maica Macaria e un suflet mare și sensibil, cu multă dragoste. 

Gabriela Coandă, Laval, Canada (februarie 2019)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu