miercuri, 20 februarie 2019

Am urcat pe scenă fără voce, dar Sfântul m-a ajutat să cânt


Fotografie surprinsă în curtea Mănăstirii Radu Vodă
Până acum un an nu auzisem despre Sfântul Efrem cel Nou, însă, într-o zi am primit de la niște prieteni cartea “Sfântul Mare Mucenic Efrem cel Nou, tămăduitorul trupurilor și al sufletelor”. Curioasă fiind, am început să citesc cartea imediat. Am parcurs-o foarte repede.


Ulterior am aflat că la Mănăstirea Radu Vodă se află o parte din moaștele Sfântului Efrem. De atunci merg cât pot de des să mă închin acolo și de fiecare dată plec de la mănăstire mai împăcată și mai liniștită. 
Fotografie cu Moaștele Sfântului Efrem cel Nou, Mănăstirea Radu Vodă
Înainte de examen am simțit prezența Sfântului Efrem printr-o mireasmă minunată 

Anul trecut am terminat un master și urma să susțin disertația în fața comisiei de examinare. Cu o seară înainte am intrat în panică. Mă gândeam că emoțiile vor pune stăpânire pe mine, că prezentarea mea nu va ieși așa cum trebuie. Atunci l-am rugat pe Sfântul Efrem să mă ajute, să trec cu bine peste această etapă. La scurt timp după ce m-am rugat am simțit că sunt învăluită de frumos miros de mir și mi-am dat seama că Sfântul Efrem mi-a dat un semn, mi-a răspuns la rugăciune. M-a cuprins o stare de liniște și mi-am pus nădejdea în el. În ziua examenului, totul a decurs foarte bine și am reușit să obțin o notă foarte mare. Îi mulțumesc mult Sfântului, pentru tot ajutorul! 

Sfântul Efrem m-a ajutat să cânt, deși eram răgușită total

În luna noiembrie urma să particip la un concurs de muzică populară la Ploiești. Pregătisem pentru spectacol priceasna: "Să faci o, Iisuse, din inima mea!". Repetițiile au decurs bine, mă simțeam pregătită, însă cu o zi înainte de concurs, mi-a dispărut vocea. Eram atât de răgușită că nu reușeam să vorbesc, gâtul meu era distrus. Am încercat toate remediile posibile, însă fără rezultat. 

Nu îmi venea să cred că mi se întâmplă acest lucru! L-am rugat pe Sfântul Efrem să îmi redea vocea în timpul concursului și i-am promis că dacă o să am glas, voi cânta priceasna respectivă și în biserică. În dimineața următoare am plecat spre Ploiești la fel de răgușită, dar cu nădejdea că Sfântul Efrem mă va ajuta. 

Când am ajuns, am verificat listele, ordinea intrării în concurs și mi-am așteptat neliniștită rândul. Mai erau câțiva concurenți înaintea mea. Emoțiile au început să crească. La un moment dat, nu știu ce s-a întâmplat, însă brusc, ordinea concurenților s-a schimbat. Astfel, eu am ajuns să fiu ultima concurentă din tot concursul. Oboseala și emoțiile începeau să-și spună cuvântul. Era târziu, aproape de ora zece seara. Vocea mea nu își revenise deloc. Începusem să mă gândesc la varianta de a mă retrage din concurs, însă nu am făcut acest lucru. A venit timpul să urc pe scenă. Atunci l-am rugat pe Sfântul Efrem să fie cu mine acolo, lucru care s-a și întâmplat. Mi-a revenit vocea. Nu îmi venea să cred! Nu mai aveam absolut nimic. Parcă nu fusesem niciodată răgușită. 

După ce am cântat, a venit momentul afișării notelor. Am obținut zece pe linie și am luat premiul întâi, în concurs. După ce am coborât de pe scenă, am început să plâng de emoții, nici nu realizam ce s-a întâmplat. Sfântul Efrem a făcut o minune, iar eu voi îndeplini, cu voia sa, promisiunea făcută! 

Maria Pascu, București (februarie 2019) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu