duminică, 24 februarie 2019

În operație, lângă mine a stat „doctorul” Efrem


sursa foto: theodorosart.ro

Prima dată am auzit de Sfântul Efrem cel Nou în anul 2013. Eram însărcinată cu primul nostru copil și mama soțului meu mi-a adus o carte cu minunile Sfântului. M-au impresionat din primul moment toate mărturiile celor care au fost ajutați de el. Faptul că majoritatea minunilor erau legate de copii m-a făcut să mă apropii mai mult de acest Sfânt. 

În aceeași perioadă, am aflat despre un băiețel grav bolnav și, după citirea cărții, am început să mă rog în fiecare zi la Sfântul Efrem pentru copilașul respectiv și pentru bebelușul pe care îl așteptam. 

L-am văzut pe Sfântul Efrem în timpul operației 

Fetița mea trebuia să se nască în luna noiembrie a anului 2014, dar din păcate ea a murit în burtica mea în săptămâna 36 de sarcină și a fost necesară cezariana de urgență. Nu vreau să intru în detalii dureroase, însă de atunci încolo, chiar dacă nu am conștientizat imediat, Sfântul Efrem m-a ocrotit și a avut grijă de mine. 

În timpul operației, deși m-au adormit, m-am trezit la un moment dat și am deschis ochii și am văzut două doctorițe și o asistentă în jurul meu. În spatele lor, puțin mai departe, un bărbat se uita foarte atent la mine, cu o privire plină de compasiune, cum nu voi putea să o descriu niciodată. Apoi le-am zis că mă doare și m-au adormit la loc. Au urmat zile de chin, în care am crezut sincer că voi muri, și Îl rugam pe Dumnezeu să mă ajute să trec peste toate, dacă El consideră că mai am un rol pe Pământ. 

Când mi-am revenit din anestezie am vrut să le mulțumesc celor care au asistat la cezariană. Le-am întrebat pe doctorițe cine a fost cu mine în operație în acea zi și am aflat că nimeni nu îl mai observase pe bărbatul de care pomeneam eu și pe care l-am văzut. Niciun bărbat nu intrase în sala de operație. Nu înțelegeam... 

Abia când am revăzut icoana Sfântului Efrem, am realizat că seamănă leit cu bărbatul pe care îl văzusem eu și că rugăciunile mele către el l-au adus acolo. Și am înțeles că recuperarea mea ulterioară se datorează lui Dumnezeu, Maicii Domnului și Sfântului Efrem. 

Ulterior, am rămas însărcinată din nou, de două ori. Acum am doi băieți sănătoși, Slavă lui Dumnezeu pentru asta! 

Este o binecuvântare să simți că rugăciunile îți sunt ascultate 

Am continuat să mă rog Sfântului Efrem și când eram însărcinată cu cel de-al doilea băiețel. Într-o zi am trecut pe lângă Biserica Sfântul Mare Mucenic Mina, la care mai fusesem și cu alte ocazii. Am fost plăcut surprinsă să observ, chiar prima icoană pe care am văzut-o după ce am intrat în biserică a fost cea cu Sfântul Efrem, cu aceeași privire blândă, plină de compasiune și iubire pentru copii și pentru părinți. 

sursa foto: www.ortodoxia.me
Este o binecuvântare să simțim că rugăciunile noastre sunt ascultate și că nu suntem niciodată singuri, mai ales în cele mai grele momente ale vieții noastre. 

Andreea Mihaela Dumitru, București (februarie 2019)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu