vineri, 12 februarie 2021

Sfântul Efrem ajută un copil cu hemipareză să-și facă semnul Sfintei Cruci

sursa foto: parohiacaramidariidesus.wordpress.com

- Mărturia se regăsește în cartea "Sfântul Mare Mucenic Efrem cel Nou, tămăduitorul trupurilor și al sufletelor" (volumul II), publicată de Asociația "Sfântul Nicolae și Sfântul Efrem cel Nou" în anul 2019 -

Am aflat de la un coleg de serviciu, că la Biserica Ezăreni din Iași se află papucelul Sfântului Efrem cel Nou și că acolo au avut loc multe minuni. Așa că am decis pe 11 martie 2018 să merg la această biserică, împreună cu băiețelul nostru Luca, care are patru ani. I-am povestit părintelui paroh despre problema care mă frământa: Luca are hemipareză pe partea dreaptă. Părintele l-a binecuvântat cu papucelul Sfântului Efrem cel Nou, după care ne-am închinat la icoana făcătoare a minuni a Sfântului. Aceeași icoană care a izvorât o lună mai târziu, mir. Primisem cadou cartea “Sfântul Mare Mucenic și Cuvios Efrem cel Nou. Mărturii ale minunilor săvârșite în zilele noastre”. 

La două săptămâni de la vizita pe care am făcut-o la biserică, Luca a observat cartea pe noptieră, m-a întrebat cine este în fotografia de pe copertă, iar eu i-am spus că este un părinte care îi va face bine mâna și piciorul. El a luat cartea, s-a întins pe pat și a început să facă exerciții, o ridica deasupra umerilor, apoi o ducea până la genunchi. Din cauza problemelor sale medicale, Luca nu reușea să facă Sfânta Cruce. În acea seară l-am rugat amândoi pe Sfântul Efrem, să putem face împreună Sfânta Cruce, iar în acel moment Luca a făcut o cruce foarte curată. Eu m-am emoționat profund și l-am întrebat cum a reușit. Luca mi-a răspuns: “Părintele din carte m-a ajutat!”. De atunci, el reușește să facă Sfânta Cruce foarte bine, iar răspunsul este același: “Părintele din carte m-a ajutat!” 

Mulțumim Sfântului Efrem pentru minunea săvârșită și ne rugăm să aline suferințele tuturor copiilor bolnavi și ale tututor celor aflați în necaz. 

Anca Calinciuc, Iași (15 octombrie 2018) 

Notă: Îmi amintesc de prima întâlnire cu Luca. L-am luat atunci în Sfântul Altar. Mergea șchiopătat cu piciorul drept și avea mânuța dreaptă înțepenită. Nu am făcut altceva decât să-l binecuvântez pe cap și la mânuță cu papucelul. Apoi, Sfântul Efrem a pătruns cu delicatețea-i specifică în viața lui și a familiei sale și l-a făcut sănătos. Luca vine de atunci aproape în fiecare duminică seara la Paraclisul Sfântului Efrem și intră în Sfântul Altar pentru a se închina la papucelul Sfântului. Noi îl binecuvântăm cu papucelul pe cap, în zona în care are o gaură mică în creier, cea care i-a cauzat hemipareza. El face apoi o cruce frumoasă și sărută papucelul cu emoție. Privește icoanele Sfântului Efrem din Altar cu mare atenție și se închină. Știe că e Sfântul care l-a facut bine. Părinții lui Luca vor merge în toamnă la Nea Makri, în pelerinaj, împreună cu noi, ca să ne plecăm genunchii înaintea Sfântului și să-i mulțumim cu toții, pentru vindecarea lui Luca, și nu numai a lui. 

Pr. Mihai Iordăchescu, Parohia Ezăreni, Iași (martie 2019)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu