luni, 1 februarie 2021

Roagă-te, nu ai nimic de pierdut!

sursa foto: emag.ro


Prinsă în tumultul problemelor de zi cu zi nu am observat că în jurul meu se întâmplă niște lucruri nu tocmai plăcute. După ce a murit bunica mea, bunicul a rămas singur. Copiii lui au încercat o perioadă să îl paseze de la unul la celălalt, dar pentru că el n-a reușit să se acomodeze niciunde, a rămas până la urmă să locuiască singur. Copiii îl vedeau doar o dată pe săptămână, când se duceau să îi ducă ceva de mâncare. Plăteau în schimb pe cineva să îl viziteze zilnic și să aibă grijă de el. Într-o zi, l-am vizitat și m-am îngrozit. L-am găsit într-o mizerie de nedescris, speriat deoarece orbise, plângea, era înfricoșat... Așa am aflat că bărbatul care ar fi trebuit să îl îngrijească îl bătea. Am început să caut soluții, am sunat la un azil, dar nu-mi permitea bugetul să-l duc acolo. Eram disperată! Mai aveam și un proces pe rol, se îmbolnăvise și avocata, iar lucrurile băteau pasul pe loc. În starea aceasta eram când am primit în dar cartea „Sfântul Mare Mucenic Efrem cel Nou, tămăduitorul trupurilor și al sufletelor”. Am început imediat să-i citesc Acatistul. La nici trei zile am primit un plic de la tribunal. Se stabilise deja următorul termen în proces, deci se făcuse în sfârșit un pas. Una peste alta, cel care avea grijă de bunicul meu a murit. Din acel moment, lucrurile au mers în cea mai bună direcție. Chiar dacă au mai fost peripeții, din acea clipă, bunicul nu a mai stat singur, copiii s-au mobilizat mai bine și în fiecare zi unul dintre ei i-a fost alături. 

Examenul a trecut ca un vis 

Vara trecută am avut de dat un examen care, teoretic, nu era greu. Dar îmi făceam griji, n-aș fi vrut sub nicio formă, să-l pic. Înainte de proba scrisă, am citit Acatistul Sfântului Efrem. M-am trezit dimineața cu o definiție în capul meu. Nu o învățasem, dar o știam perfect, culmea! Mergeam cu niște colege spre examen și le-am spus că, dacă e pe bune ceea ce am visat, nouă ne va pica la examen acel subiect. Nu mică ne-a fost mirarea când am văzut că așa a fost! Cu această ocazie, am motivat-o pe o colegă să citească Acatistul Sfântului Efrem! În aceeași perioadă m-am implicat în niște acțiuni de voluntariat. Trebuia să strângem pentru un copil bolnav o sumă foarte mare de bani, într-un timp foarte scurt. Am vorbit cu mama băiatului și am sfătuit-o să citească Acatistul Sfântului Efrem. Iar suma s-a strâns mult mai repede decât credea cineva. 

Nu a crezut, dar i-am zis că nu are nimic de pierdut 

Am simțit ajutorul Sfântului și în momentul în care o prietenă a încercat să deschidă o afacere, dar s-a lovit de niște cheltuieli care erau mult peste așteptări. Era mai mult pe drumuri pe la bănci, dar peste tot primea numai refuzuri și nu reușea să ia un credit. Într-o seară, i-am trimis Acatistul Sfântului Efrem și am rugat-o să-l citească. Era sceptică, dar i-am zis că nu are nimic de pierdut! A doua zi după ce s-a rugat, a fost sunată de la bancă – funcționarul găsise o soluție. Suma era mai mică decât cea solicitată, dar a acoperit toate cheltuielile. L-am simțit aproape pe Sfânt în multe situații. Încă mai am dorințe de împlinit, probleme de rezolvat dar încerc mereu să nu uit să-i mulțumesc pentru ajutorul primit. 

Mihaela I., Focșani (martie 2019)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu