luni, 1 februarie 2021

O poveste despre prietenul meu

Eu am un prieten care mă ascultă de câte ori am nevoie și seară de seară e lângă mine, la rugăciune. Prietenul meu e Sfântul Efrem cel Nou. De ce vă spun că mă ascultă? Plămânii mei sunt grav bolnavi și de când problemele mele de sănătate s-au complicat, am început să-l chem în rugăciune și să-i citesc Acatistul. Seară de seară îl rog să mă ajute și să mă învețe să-L iubesc mai mult pe Dumnezeu. De când suferința mea s-a accentuat, astfel încât abia pot să respir și umblu mereu după mine cu o butelie de oxigen, m-am apropiat mai mult de Domnul, cerându-I ajutorul în orice pas pe care-l fac. Pe Sfântul Efrem îl rog să mă învețe să-mi iubesc aproapele - de când fac această rugăciune nu mai pot trece cu vederea suferințele pe care le văd și încerc să-i ajut pe cei aflați în nevoie, cu tot ce-mi stă în putere. Pe Marele Mucenic îl rog să-mi arate calea spre vindecare și de curând am reușit să fac în sfârșit, după ani buni de căutări, investigații și controale medicale care nu au primit un răspuns clar, o evaluare complexă pentru ca medicii din România să stabilească dacă sunt un candidat bun pentru un transplant de plămâni.

sursa foto: ortodoxiatinerilor.ro

Am simțit miros de mir, deși mi-am pierdut acest simț cu ani în urmă 

Prietenul meu mă ascultă, chiar dacă nu merit, ba chiar i-a apărut și soției mele Nora în vis, cu o noapte înainte de plecarea mea în Austria. I-a spus: “Sunt Efrem. Totul va fi bine!” Înainte de a veni la spital, la București, pentru investigații și evaluare, în timp ce stăteam și citeam Acatistul Sfântului Efrem, în cămăruța mea am simțit miros de mir. Mi s-a părut ciudat, pentru că eu mi-am pierdut acest simț al mirosului în urmă cu câțiva ani, dar în acel moment am simțit un parfum puternic de mir. Cred că Sfântul mi-a dat un semn că îmi e alături. Tare mi-aș dori ca toți să-mi cunoască prietenul și să vorbească cu el, să le vină în ajutor! E prima dată când împărtășesc cuiva această poveste, am simțit nevoia să mai știe și alții, în afară de mine și de Nora, de prietenul nostru. Facă-Se Voia Domnului, nu a omului! 

Ionuț Anghel, Focșani (iulie 2018) 

Nota editorului (martie 2019): 

Ionuț Anghel are 32 de ani și respiră cu doar 15 la sută din capacitatea plămânilor. Este dependent de oxigen fiind diagnosticat cu boală pulmonară obstructivă cronică, grad IV. În urmă cu șase ani, după o răceală severă a fost internat într-un spital din Bucureşti. A luat de acolo o bacterie, iar starea lui s-a înrăutățit. Luni la rând a umblat din medic în medic pentru stabilirea unui diagnostic complet. Prietenii lui au deschis la începutul anului 2018, o campanie de strângere de fonduri pe internet cu ajutorul căreia a reușit să ajungă la un control în Austria. Ionuț a început să se roage Sfântului Efrem la puțin timp după ce a început campania respectivă. Banii pentru investigații s-au strâns repede. Înainte să meargă în Austria, soția lui Ionuț, l-a visat pe Sfântul Efrem care a încurajat-o. La clinica din Viena, Ionuț a aflat că singura lui salvare este să facă un transplant de plămâni.

Nota editorului (februarie 2021):

Ionuț Anghel a pierdut lupta cu boala în noiembrie 2020. Trăim cu nădejdea că Sfântul Mare Mucenic cel Nou l-a așteptat Dincolo, iar de acolo, Ionuț va avea grijă de cei pe care-i iubea atât de mult, de soția și de băiețelul lui. Mărturia lui rămâne ca o dovadă de iubire față de Sfântul Mare Mucenic Efrem cel Nou...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu