duminică, 22 martie 2015

Mărturia unei mame al cărei fiu a fost diagnosticat cu hepatoblastom, o tumoare malignă la ficat


Autor: Cristina, București

"Am crezut intotdeauna in Dumnezeu. Dar in ultimii ani ma indepartasem oarecum de El, de biserica... Amandoi. Ne luase valu', preocuparile zilnice...

Cineva m-a îndrumat spre Sfântul Stelian

Cand s-a imbolnavit Matei, cineva m-a indrumat catre Sfantul Stelian, ocrotitorul copiilor. Imediat am zis "Da, asta trebuie sa fie! Matei e nascut de Sf. Stelian!" Am dat un search pe google si am aflat de biserica din Bucuresti unde se gasesc moaste ale Sf. Stelian. Cand am fost acolo prima data, la cateva zile de la primirea vestii, am plans mult, foarte mult si linistit, cu lacrimi fierbinti. Am plecat de acolo calma, linistita cum nu mai fusesem demult, si gata de lupta. De acolo mi-am luat puterea si n-am sa uit asta niciodata. A doua zi incepea tratamentul.

In spital, cei mai multi dintre parinti se rugau Sf. Nectarie. Mergeau la Radu-Voda, unde sunt moastele sfantului. Cativa tineau iconite si cu parintele Arsenie Boca. Eu citeam seara de seara acatistul Sf. Stelian.

Nu stiam nimic despre Sfântul Efrem cel Nou, nu auzisem de el

Intr-o zi, am primit un acatist si viata Sfantului Efrem cel Nou. Nu stiam nimic despre acest sfant, nu auzisem de el. Si am inceput sa citesc istoria vietii sale. Nu pot sa va descriu ce emotii puternice m-au cuprins citind si cum am plans. Iar apoi, in noaptea aia, am visat ca stiam de la Sf. Efrem care e calea pe care trebuie sa o urmez ca totul sa fie bine. Si de atunci ne-a ramas alaturi.

Imi sarea mereu in ochi ba o icoana a Sfantului, ba o carte cu minunile savarsite. Le cumparam de fiecare data. Ma rugam lui si il simteam atat de aproape, imi umplea sufletul de bucurie.

In perioada in care lucrurile se tot amanau cu plecarea in Germania, nu reuseam sa facem RMN etc., intr-o sambata seara am aflat ca exista o parte din moastele Sf. Efrem in Bucuresti. M-am bucurat enorm, iar duminica dimineata ne-am dus acolo, la Manastirea Chiajna. Am intrat in biserica si inima imi batea cum rar mi s-a intamplat, a fost cea mai puternica emotie pe care am simtit-o vreodata. Ne-am inchinat, ne-am rugat. Iar a doua zi, aveam pana si biletele de avion luate.

Sfântul Efrem cel Nou a fost alături de Matei și de noi, în toată perioada în care am stat în Germania

Am plecat in Germania cu o bucurie si o caldura in suflet, cu sentimentul ca va fi bine. Dupa ce l-am lasat pe Matei in sala de operatii, ne-am asezat amandoi intr-un loc retras, sa ne rugam. Am inceput sa ma rog cu lacrimi fierbinti Sf. Efrem, cu credinta, incredere si dragoste, iar la un moment dat am simtit un miros minunat de mir. Mi-am amintit de relatarile din carti ale oamenilor - este unul dintre modurile prin care Sfantul se arata. Am simtit o bucurie de nedescris, am stiut ca va fi bine pentru ca Sf. Efrem era acolo cu noi. Dupa 4 ore, doctorul a iesit si ne-a spus ca operatia a decurs perfect. Iar Matei, cand s-a trezit de tot din anestezie si i-a vazut icoana Sfantului, a zambit si a cerut sa o sarute. A fost acolo cu el!

Si de atunci, si pana atunci, la cele mai mici obstacole, la cele mai mici sau mai mari temeri sau indoieli, ma rog Sf. Efrem si ne ajuta. Cum i-a spus cuiva in vis: "Nu voi inceta sa vin!" Imi tot vin mereu cuvintele astea in minte.

Este cel mai de pret ajutor, prieten, este cea mai scumpa comoara, este motivul pentru care nu pot sa regret perioada asta. 

Este motivul principal pentru care cred ca Dumnezeu are un plan, altfel nu ne trimitea un ajutor al sau.

Este motivul pentru care scriu randurile astea aici. Vreau ca lumea sa-l cunoasca, sa stie ca are la cine sa ceara ajutor, ca este mare facator de minuni si grabnic ajutator. Si cred ca asta isi si doreste.

Pentru noi, Sfântul este și "părintele Efrem"


Ma emotionez pana la lacrimi cand vorbesc despre el, simt asa o caldura care ma invaluie, dar si o mare bucurie. Il simt atat de aproape, incat uneori mai ia valul si il numesc "parintele Efrem".

Ma simt uneori nedemna de dragostea sa, dar stiu ca totusi imi este alaturi si ca imi vine imediat in ajutor.

Ii multumesc lui Dumnezeu pentru tot ce ne-a dat si Sfantului Mare Mucenic Efrem cel Nou ca nu ne lasa la greu!"

Nota Asociației "Sfântul Nicolae și Sfântul Efrem cel Nou":
Matei a fost diagnosticat cu hepatoblastom, o tumoră malignă la ficat, în urma unui control de rutină. Copilașul a fost operat în Germania și este acum, vindecat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu