marți, 18 iulie 2017

“Și acum te voi învăța să zbori ca Peter Pan!“


Dau această mărturie pentru că eu am fost întărită în credință de întâmplările trăite și povestite de alți oameni, care m-au ajutat să trec peste multe necazuri, gândindu-mă că nu se poate să nu mă asculte și să nu mă salveze și pe mine Dumnezeu, așa cum s-a milostivit și de alții.

Se spune despre Sfântul Efrem că se arată foarte des atât celor care îi cer ajutorul, dar și celor care nu au auzit încă despre el, dar care sunt într-un moment de impas.

Am aflat despre Sfântul Efrem când aveam sufletul frânt de durere

L-am cunoscut pe Sfântul Efrem acum doi ani de zile, când aveam atâtea probleme încât nici măcar nu mai știam ce este bine și ce este rău, în ce direcție să mă îndrept, ce să cer în rugăciune. Despărțită de bărbatul pe care îl iubeam, fără bani, bolnavă, fără perspective de viitor, aveam sufletul frânt de durere și căzusem într-o depresie din care nu mai aveam nici măcar putere să încerc să ies.

Atunci am început să mă rog și către Sfântul Efrem, căci citisem că este ocrotitorul celor triști, al celor singuri și al celor bolnavi și că este mare făcător de minuni, nelăsând pe nimeni fără ajutor.

Am început să îl visez pe Sfântul Efrem

Și, de atunci l-am visat foarte des pe Sfântul Efrem. Este unul din sfinții mei de suflet, alături de Sfântul Nectarie și Sfântul Ioan Rusul. Îi iubesc pe toți trei foarte mult. M-au ajutat nespus de mult, le sunt profund recunoscătoare pentru cum mi-au netezit drumul în viață, pentru vindecarea trupului și a sufletului, pentru ajutorul material, pentru protecția de care mă bucur, pentru toată iubirea și bucuria din viața mea. Maica Domnului este cea pe care o simt mereu aproape de mine și nu mi-a lăsat nicio rugăciune neascultată, nicio durere nevindecată, nicio povară pe care să nu mi-o ușureze cumva.

Anul acesta, prin luna mai, am început să-l visez pe Sfântul Efrem, chiar mai des decât de obicei. Visam că mă rugam către el, că citeam acatistul lui, că îi sfătuiam pe alți oameni să-i ceară ajutorul în rugăciune, că mă duceam să mă închin la moaștele lui care se află la mănăstirea Radu-Vodă. Așa că am început să mă rog lui, mai intens ca până atunci.

Sfântul Efrem mi-a dat un semn chiar în noaptea în care atinsesem apogeul suferinței

La sfârșitul lunii iunie eram extrem de tristă, avusesem niște mari decepții legate de omul pe care îl iubeam și de o prietenă foarte bună. Sufletul mă durea atât de tare, încât devenisem inertă, nu mai aveam putere să lupt, să mă rog, să sper, nu mă mai puteam agăța de nimic. Și atunci, exact în noaptea când atinsesem apogeul suferinței, l-am visat iar pe Sfântul Efrem .

L-am visat pe Sfântul Efrem rugându-se pentru mine

Eram cu o verișoară, cu Sfântul Efrem și cu un bărbat necunoscut, ne-am dus toți la un fel de târg. Eu și verișoara mea căutam ceva, căutam la fiecare tarabă, în fiecare magazin, fără să putem găsi ceea ce ne doream. Se făcuse târziu, era deja ora patru după-amiaza, iar eu eram dezamagită că nu găsisem lucrul de care aveam nevoie. Ne-am întors la mașina care ne aștepta să ne ducă de acolo. Sfântul Efrem era lângă mașină, ne aștepta răbdător. Eram la distanță, nu am putut să-i văd foarte bine trăsăturile, dar țin minte perfect silueta înaltă și subțire a Sfântului și chipul lui blând, senin, iubitor. Apoi, dintr-o dată, s-a schimbat imaginea, asistam la o slujbă de dezlegări, se citeau Molitfele Sfântului Vasile cel Mare și am auzit o voce clară care mi-a spus că trebuie să-l plătesc pe Sfântul Efrem, căci el este cel care îmi citește Molitfele și se roagă pentru mine. Așa m-am și trezit, instantaneu, lucidă, cu vocea pe care o auzeam încă în urechi și cu imaginile perfect vii în fața ochilor. Aveam senzația de real, de palpabil, știam că fusese mai mult decât un simplu vis. Eram liniștită și calmă, așa cum nu mai fusesem de multă vreme.

Din ziua aceea m-am simțit altfel, am căpătat o încredere mult mai mare, mă simțeam ocrotită în permanență de Sfântul Efrem, îmi dădeau lacrimile doar gândindu-mă ce privilegiu am, să știu că Sfântul Efrem se roagă pentru mine, nu mă lasă niciodată, se luptă pentru mine și pentru binele meu. Eram fericită, mă simțeam vie, eliberată, încrezătoare, bucuroasă! Era o minune, o adevarată minune, simțeam că totul va fi bine, că situația se va aranja și pentru mine.

M-am rugat mult în ziua aceea, am mulțumit din toată inima Sfântului Efrem și tuturor Sfinților, Maicii Domnului și lui Dumnezeu pentru tot, pentru viața mea, pentru tot ceea ce trăisem vreodată.

Sfântul Efrem mi-a transmis în vis, să am credință și speranță

A doua zi, în noaptea care a urmat, l-am visat din nou pe Sfântul Efrem. Îl priveam de la o distanță de câțiva metri, îl vedeam din lateral iar în mână ținea o sfoară care ducea în sus. Sfântul a întors capul, s-a uitat la mine și mi-a spus senin și blând: Și acum te voi învăța să zbori ca Peter Pan !

M-am uitat cu atenție la sfoara din mâna lui și abia atunci am văzut că la capătul sforii eram eu, zburam în aer ca un zmeu înălțat spre cer! M-am trezit din nou și mă tot gândeam la ce ar putea să însemne visul acesta, pentru că niciodată nu am citit nimic legat de Peter Pan, nu am văzut nici filmul, nici desenul animat, nimic, mi s-a părut mereu un subiect anost, copilul care refuză să se maturizeze, nu m-a atras deloc nici măcar atunci când eram mică.

Inițial m-am gândit că nu contează semnificația visului, ci doar faptul că Sfântul Efrem mi s-a arătat din nou, că mi-a confirmat că el este cu adevarat cel care apare în visele mele, că trebuie să mă rog, să cred, să fac ce pot mai bine, că aceasta este calea pe care trebuie să o urmez. Cu toate astea mesajul visului mi se părea ciudat, m-am gândit că poate totuși înseamnă ceva, ceva ce trebuie să înțeleg, să descopăr, să învăț.

Spre seară am căutat pe internet câteva informații despre Peter Pan și despre felul în care zbura el, iar ce am gasit m-a făcut să plâng în hohote, înțelegând abia atunci profunzimea mesajului adus de Sfântul Efrem: ”Tot ce trebuie este credință și încredere (ca să zbori)” și dacă vrei să zbori, gândește-te la lucruri foarte frumoase, mărețe și vei începe să plutești, pur și simplu, zicea Peter Pan.

Un mesaj încurajator: «Să am credința care mută munții din loc!»

Asta trebuia eu să fac, să am credință și încredere, să am credința care mută munții din loc și care sădește copaci în mare, credința care vindecă, credința care trece prin foc și prin apă, credința care iese învingătoare, întotdeauna, indiferent de circumstanțe. Să cred, să mă gândesc la lucruri frumoase, să am încredere și să fiu optimistă! Poate să pară pueril, dar m-a zguduit felul în care Sfântul Efrem a venit și mi-a adus un mesaj atât de complex, de profund, folosindu-se de o singură propoziție care m-a trimis la un personaj al copilăriei cu care nu eram familiarizată.

Să rămânem copii, să avem credința și inocența copiilor care aleg să creadă că totul poate fi posibil într-o lume unde este din ce în ce mai greu să îți păstrezi vie speranța și încrederea.

Sfântul Efrem mi-a dat tot ce i-am cerut: liniște sufletească și credință

Sfinte Efrem, nu știu cum te pot plăti, întrucât credință nu am, fapte bune nu fac, menirea pe pământ nu mi-am îndeplinit-o, nu am facut până acum nimic care să merite toată grija și bucuria pe care o primesc din mâinile lui Dumnezeu. Pot doar să le spun și altora despre tine, despre cum îi ajuți pe toți cei care au probleme și nu știu ce să facă, cum să facă, încotro să o apuce.

Problemele mele s-au rezolvat, în mare parte. Am făcut întotdeauna rost de bani, chiar sume mari, ori de câte ori am avut nevoie. Am scăpat de niște probleme de sănătate. Sunt fericită și găsesc în fiecare zi un motiv de bucurie. Am o putere, o încredere și un calm pe care înainte nici nu visam că le-aș putea simți. M-am împacat cu cel cu care eram certată. Am trecut peste dezamăgirea provocată de prietena mea. În viața mea au revenit oameni de care nu mai auzisem de mulți ani și totul s-a întâmplat brusc, fără să fi încercat să reiau legătura cu ei. Sunt pe cale să îmi găsesc un serviciu.

Dar cel mai important lucru este că sunt conștientă aproape în fiecare clipă că viața este un dar extraordinar, un miracol care ni se face cadou, că trec cu mare ușurință peste decepții, că am credința că totul va fi bine și că simt în mine o putere imensă, cu care sunt capabilă să realizez orice.

I-am cerut Sfântului Efrem liniște, credință, iubire, bucurie, puterea să iert, să mă detașez de trecut, să trăiesc frumos, curat, cu mulțumire. Mi-a dat tot, absolut tot!

Sfinte Efrem, îți mulțumesc din toată inima pentru blândețea și pentru iubirea ta, pentru mila pe care mi-o arăți, pentru necontenitul ajutor. Mulțumesc!

Rugați-vă Sfântului Efrem și el va găsi o cale să vă ajute și să vă aducă bucurie.

Antoanela (august 2016)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu