luni, 23 ianuarie 2017

Am găsit flori pentru Sfântul Efrem cel Nou, acolo unde nu speram...


Sfântul Efrem cel Nou a apărut în viața înainte ca Sfântul să-și fi ocupat, binemeritat, locul și în calendarul nostru. Îmi doream să ajung la Nea Makri, în casa Sfântului, să-i mulțumesc pentru ajutor și prietenie.

Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să iau un examen decisiv pentru cariera mea

S-a întâmplat să aflu de pelerinajul făcut în Grecia de părintele meu duhovnic. M-am înscris, în special pentru că era pe listă și Nea Makri. Cu câteva zile înaintea plecării susținusem un examen pentru admiterea la postdoctorat. Nu era ceva dificil pentru mine, dar era imposibil să intru - în condițiile în care concursurile similare la care participasem înainte au fost aranjate, iar locurile, extrem de puține. Iar miza era bursa generoasă. Au fost doar șase locuri și aproape cinci candidați pe loc. Îmi spusesem că e ultimul concurs la care mă înscriu. Și mi-am depus dosarul, am dat interviul, iar la afișarea rezultatelor, surpriză maximă: nu numai că am intrat, dar am intrat prima!

Mă rugasem Sfântului Efrem cel Nou să-mi îndrepte pașii acolo unde crede că e mai bine pentru mine și acesta i-a fost răspunsul! Și, dintre toate proiectele anterioare la care mă înscrisesem, acesta se pliază cel mai bine pe pregătirea și așteptările mele. Și un pas, sper eu, pentru marea schimbare pentru care mă rog - căci această reușită nu e decât un pas spre schimbare și macaz de drum! Mă rugasem pentru o nouă bursă la Paris și mi-a oferit-o, prin reușita la acest concurs. Aveam, deci, un motiv în plus să ajung la Nea Makri, să-i mulțumesc direct Sfântului Efrem, acasă!  

 Flori pentru Sfântul Efrem cel Nou


La plecarea în pelerinaj, Ioana,  prietena mea din Neamț, soție de preot - pe care Sfântul a ajutat-o, în situații dificile - mi-a spus să nu cumva să ajung la Sfântul fără să-i duc flori din partea ei. I-am răspuns că nu știu de unde voi cumpăra acolo flori și îmi spusesem, în cele câteva zile de Grecia dinainte de a ajunge la Nea Makri, că voi rupe niște crenguțe de leandru, din sutele de kilometri de leandru înflorit care smălțuiau neveridic de minunat drumurile Greciei, și o să i le duc.

În ziua când ne îndreptam cu autocarul spre Nea Makri, șoferii au rătăcit drumul și au căutat un loc în care puteau să facă manevrele de întoarcere. Toți cei din autocar știau că eu trebuie să ajung la Sfântul Efrem cel Nou, cu flori din partea Ioanei. La un moment dat, șoferul a oprit pentru manevre, deoarece găsise un loc care permitea acest lucru. Soția părintelui duhovnic a strigat din față: „Cristina, florărie!”.  

Am crezut că glumește, dar nu era momentul. Autocarul oprise, într-adevăr, în fața unei florării (în jur erau doar câteva case, și niciun alt magazin!); am coborât, uimită de întâmplare și am cumpărat câteva ghivece cu niște flori superb colorate (nici azi nu știu ce erau, n-am văzut la noi!) la un preț extraordinar de cuminte, pentru Grecia. M-am gândit atunci, uitându-mă la florile din brațe, că Sfântul și le-a dorit și el, iar darul Ioanei a fost primit!

Biserica din satul Mastacăn, Neamț, unde își are parohia părintele Adrian, soțul Ioanei, îl are pictat în pridvor, pe peretele de la intrare, în mărime naturală, pe Sfântul Efrem cel Nou, care te primește în brațe, de îndată ce intri în biserică.

Cu siguranță, vor urma și alte întâmplări pe care Sfântul ni le pregătește deja…
Doamne, ajută!


(Cristina-Nicoleta, Iași)
23 septembrie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu