joi, 8 martie 2018

Prin Sfântul Efrem am regăsit calea către Dumnezeu



În anul 2013 am fost diagnosticat oficial cu o formă rară de cancer. În acel an, după ce am fost copleșit de probleme am reînceput să mă gândesc la Dumnezeu și să mă rog. Familia și rudele nu au știut nimic. De fapt, nu știu nici acum. Doar câțiva prieteni cunosc micul meu secret.  
În primăvara anului 2016, în timp ce eram la serviciu a venit la mine o colegă, Nicoleta. Lucram în același loc de mulți ani, dar interacționam foarte puțin, doar ne salutam, pentru că nu aveam alte tangențe profesionale. A venit pur și simplu în birou cu două cărți: una pentru mine și una pentru o altă colegă. Cartea se numea: “Sfântul Mare Mucenic Efrem cel Nou, tămăduitorul trupurilor și al sufletelor”.
Nu am început să citesc din ea, imediat. Cam după cinci zile am citit mărturiile din carte, dar și povestea privind viața Sfântului Efrem cel Nou. Am găsit acolo și mărturia colegei mele, care mi-a dăruit cartea. Apoi am citit rugăciunile care se aflau la final. Și încă de la primele cuvinte am simțit îmbrățișarea Sfântului Efrem.
Sfântul Efrem cel Nou m-a ajutat să trec mai ușor prin încercări
În câteva luni, la locul de muncă mi-a fost restructurat postul. În alte condiții ar fi fost pentru mine o grea lovitură, mai ales că lucram acolo de mai bine de două decenii. Totuși eu aveam o pace. Am găsit un alt job, chiar în timp ce eram în preaviz. Inițial nu am făcut legătura. Toate coincidențele la care am asistat mi-au dat însă de gândit. Am început să citesc Acatistul Sfântului Efrem. Rugăciunile m-au ajutat să văd, după mulți ani, care este diferența între bine și rău. M-au ajutat în primul rând să mă schimb eu, la nivel interior. M-au ajutat să-mi regăsesc credința. Să-mi dau seama cât de mult mi-a purtat de grijă, Dumnezeu. Boala a stagnat. Iar eu m-am liniștit.
Dumnezeu l-a trimis pe Sfântul Efrem cel Nou ca să mă ajute să mă curăț de păcate
Continui să mă rog Sfântului Mare Mucenic Efrem cel Nou. Simt că el a avut un rol covârșitor, că a fost cumva calea prin care am reușit să mă întorc la Dumnezeu. Parcă Sfântul Efrem mă ține de mână atunci când intru în biserică. Îi simt prezența în timp ce mă rog. Cred că Dumnezeu l-a trimis pe Sfântul Efrem cel Nou ca să mă ajute să mă curăț de păcate, să mă spovedesc și să revin pe drumul către El.
Am învățat că răul te trage înapoi, dar voința mea trebuie să fie de partea binelui. Mulțumesc, Sfinte Mare Mucenic Efrem cel Nou! M-ai ajutat când mi-a fost greu. Roagă-te mereu Domnului Iisus pentru mine!
Adrian, București (iulie 2017)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu